2008 Lapplands mästerskapen dag 1. I år fiskade jag med Janne Fjellström. Vädret var inte med oss i starten hård motvind och stora vågor gjorde att vi beslutade oss för att åka upp till Rebakudden via Sackavare  efter ca 50min fick vi börja att lägga ut pulkorna. När jag håller på att lägga ut det andra betet så ser Janne att det nappar på det första spöet det börjar bra en godtjänd röding direkt. Innan vi fått ut alla spön så hugger det en till godtjänd röding. Och det fortsätter att nappa hela dagen men dom flesta håller inte måttet på 45cm dom ligger kring 42-43cm både öringar och rödingar men vid en tilltrasslad situation men flera bottennapp så fick vi två rödingar just över måttet och vi kan väga in 4st rödingar första dan.
Dag 2 börjar som den första med blåst och vi åker även nu till Rebakudden. Fisket är sämre idag när vinden har avtagit lite. Får bara några små inne i viken så vi flyttar ut på djupare vatten där vi lyckas få två rödingar djupt på riggarna. Men med två invägda fiskar klättrar vi upp till en fjärde plats.
Dag 3 var vädret bra med sol och ingen vind men det visade sig att det skulle bli riktigt svår fiskat endast 3 team vägde in två fiskar eller mer sista dagen. Vi lyckades inte få in våran röding den var bara 44cm i och med det  så tappade vi två placeringar till en sjätte plats.

2007 Lapplands mästerskapen dag ett. I år var det med 51 båtlag så det var trångt vid bryggorna före starten. Starten gick fint med den nya suzukin det blåste en del och vid Sakavare så var det något som började slamra efter båten. Det var ekolods givaren som hade låssat. Så när vi fått ut pulkorna och ytspöna så blev det  lite trixande innan vi fått dit givaren på trolling motor fästet med hjälp av tape och kabel strippor. Nästan direkt högg det en Röding på 47cm när vi fått i riggarna. sedan efter en halvtimme så drog det på en Öring som vägde nästan 2,5kg det blev några till fiskar under dagen bla en röding som inte höll måttet ända till invägningen. Efter dagen låg vi på en 11 plats.
Dag två blåste det så pass mycket att vi beslutade oss för att fiska oss upp efter Hornavan. En Öring var det ända som nappade på våra grejor under dagen och den räckte till för att vägas in. Men det var inte bara vi som hade fiskat dåligt under dagen så vi tappade bara två placeringar men det var mer än 200 poäng upp till en tredje plats.
Dag tre var vädret bättre och vi beslutade oss för att åka upp till Rödingudden. När vi närmade oss så började vatten tempen stiga och när den passerade 9 grader stannade vi och la ut grejorna. Det tog inte många minuter innan den första Rödingen högg och den var ett nytt båtrekord efter fotning och grejorna var i vattnet så vände vi för att åka över ställt igen. När båten och grejorna rätade upp sig efter svängen högg det på först det inre planer spöet för att sen även hugga på det mittersta så det blev en vålds drillning av den första rödingen och snabb håvning. För att sen håva en till Röding som var ännu ett nytt båtrekord. Efter några till svängar över samma ställe och endast en liten Öring. Beslutade vi att flytta ner mot Vitholmarna. Mitt ute på flaket mellan Millideleva och Älgholmen bytte jag ut betena på ena riggen och lodet till ett Shark lod jag han inte mer än sätta mig ner innan det dunkade till på riggen den här gången var inte fisken sugen på att komma med upp men efter tredje vändan så gick ännu ett nytt båtrekord i håven. Innan vi skulle ta upp grejorna så fick vi ytterligare en  röding på 47cm. Med 10,52kg fisk i påsen klättrade vi till en fin fjärde plats.

2007 Deltävling ett Arjeplogs mästerskapet fisket fick utföras från kl.17 fredag till 17 lördag. vi åkte upp fredag efter jobbet och var framme i Rebbackudden vid 21 och insåg att det inte var någon idé att stressa ut och fiska. Det blåste och gick hög sjö rakt in på rampen så vi bestämde oss för att rigga upp båten och göra den klar för fiske och sen sova en stund och hoppas på att vinden avtagit. Vid fyra tiden hade vinden avtagit lite så vi sjösatte och kom igång med fisket kring fem vi fick ganska omgående en öring men för liten sen fick vi med jämna mellan rum fisk men dom låg bara runt 40cm både på Apex och Yeck skedar. Inte för än vid tio tiden fick vi den första rödingen och den var 47cm på Finnen. Sen högg det på en Apex på riggen en stor fisk och nästan direkt ett hugg på pulkan närmast båten men fisken löste inte ut så vi beslöt att den fick hänga kvar där så rensade jag undan riggarna och drog ned på farten så att Tore började få in lite lina. Men mitt under drillen så blev det slak lina några sekunder varför fick vi se när vi tog in rödingen som hängt med under drillen den var klippt av gäddan rakt över ryggen! Gäddan var 99cm och rödingen 46cm tagen på en NK28. Det hände inte så mycket under efter middagen mera än att det blåste ännu mera. Det var med 30 lag men endast 2 som vägde in 3 fiskar vi kom på en 8 plats. Men vi drillade en hel del fisk men nästa gång så är dom kanske större och invägnings bara.

2006 Deltävling fem Arjeplogs mästerskapen fisket var mycket trögt under dagen med lite fisk som vägdes in. Flertalet av teamen som var ut fick fisk men dom höll inte måtten. Vi startade fisket utanför Varpviken och fiskade runt Rebbnisviken fram till klockan 12 med endast ett hugg och en röding på 48cm. Byte av beten och ändring av riktning mot röding udden gav till slut utdelning i ytterligare två rödingar på 46cm. Och det räckte till en deltävlings vinst och en tredje plats totalt i mästerskapet. Bästa betet för dagen var en NK28 silver med fiskben. Vinnare i mästerskapet Silverminken och tvåa Trolle

2006 Lapplands mästerskapen Dag ett fisken var svårflörtad men några små fiskar nappade på morgonen men ingen av dom klarade måttet men mitt på dagen så gick det på en fin Öring som vägde 3,82kg vid invägningen. Och det var dagens näst största fisk det räckte till en nionde plats.
Dag två fortsatte med lika trögt fiske. Efter att ha fiskat halva dagen uppe vid Rödingudden så plockade vi upp och flyttade ned till Rebbackudden. Innan vi hunnit få ut alla spön så nappade det en invägnings bar röding på en x-rap. Vi tappade några placeringar till en femtonde plats. Men det var fortfarande hyfsat öppet om vem som ska vinna. Det är endast 57p upp till en tredjeplats.
Sista dagen startade bra med tre fiskar på under 30 minuter två rödingar på 9hg styck och en liten öring som fick simma tillbaka samtliga på NK skedar. Sen blev det döda havet. Hörde inte eller såg inte någon som fick fisk. Men till slut en kvart innan det var dags att plocka upp och åka hem så fick vi en fin röding på 1,22kg med den i påsen så avancerade vi fint till en femte plats totalt. Det resultatet är vi mycket nöjda med.

2006 Deltävling ett Arjeplogs mästerskapen efter 6 timmar och temperaturer runt 5° så hittade vi lite varmare vatten och fisken. Med ett ordentligt hugg på djupriggen och en tuff kamp kunde vi håva en öring på 3,7kg och 70 cm . Efter några vändor över samma ställe så hade vi fiskat fult med ytterligare två öringar på 1,1 och 1,2kg. Det räckte till en fin andra plats efter Trolle. Betena för dagen var Apex, NK28 och Bomber färger som funkade var skrikiga och svarta.

2005 Oktober träffen Hornavan. Tävlingen var tänkt att vara i Jäkkvik men den blev flyttad till Rebackudden. Så på fredagen åkte vi upp för att prov fiska lite vi kom oss ut vid ett tiden och innan vi hunnit få ut alla grejor högg det på ett planer spö efter ca 20minuters fight så hade Tore bärgat ett nytt oslagbart båtrekord en Öring på 5,3kg tagen på en Plugg färg 440. Mycket nöjda så tuffade vi vidare och rundade Bergsholmen där vi gick lite för nära land och ena djup riggen dunkade i botten jag hann hissa innan lodet fastnade i botten. när jag sträckte upp linorna till spöna löste den ena ut och sekunden efter hoppar en Stor öring bara 20 meter bakom båten. Efter lite trassel och kaos lyckades vi håva ett nytt båtrekord igen. Öring 6,7kg tagen på en Apex #93.

På Lördagen blev vi bara tre team. Char trolling team, Siverminken och Team Storlommen . Så det blev inte så trångt på sjön. Under dagen fiskade vi på samma ställe som dagen innan och det visade sig att det var ett lyckodrag. Vi fick under dagen ca 15 öringar under måttet 11över 42cm 6 st över 45cm och 3st över 4kg. Efter ca en och en halv timme högg det på en svart och guld plugg en öring som vägde 4,7kg. Kring klockan 12 så nappade det först på Djupriggen medan Tore drillade in den öringen så högg det på ett planer spö fisken tog direkt 30-40meter lina. innan Tore hade hunnit kroka av sin öring hög det på nästa spö så medan vi stod och drillade varsin fisk löste det ut ytterligare ett spö som bara tickade ut lina. Jag ställde undan mitt spö i hållaren och tog det spö som vi trodde var ett botten napp men efter en liten stund så började det att röra på sig så nu stod vi med tre spön med fisk på. Jag ställde bort även detta spö och började rensa undan dom andra spöna medan Tore tok drillade in den första öringen. Den vägde 4,3kg och tog på en Bomber sal25. Sen drillade vi in den som såg mindre ut en öring på 6,3kg som hade huggit på en apex Stéenson. Nu när vi hade fått in alla grejor och två öringar kunde vi stanna och drilla in den sista som var mycket långt efter båten den gick mycket tungt att få in när vi fick se den för första gången så såg vi varför det var en gädda på 5,5kg som hade lyckats rulla in sig i linan och satt fast bakom gälarna. Resultat 1:a Char Trolling Team  2:a Silverminken  3:a Team Storlommen

2005 Kokola Finland på morgonen så när Jag och Peter sjösätter så tycker vi att det var väldigt lite båtar i hamnen. Finnarna säger att det nog inte blir så många båtar pga. blåsten 9m/s. Vi undrade vart vi skulle anmäla oss och betala men vi fick inget riktigt svar. Och finnarna tuffade iväg med båtarna så vi följde efter men pga. blåsten så vågade vi inte hålla efter dom. Fjellström och vi tog det lugnt ut mot öppet hav men vågorna blev bara större och större. Efter ca 4km såg vi en båt som såg ut att fiska då beslöt vi oss för att lägga ut grejorna också. Men efter ett litet tag så brassade båten iväg in mot en udde. Vi följde efter in i en hamn där stod det några fler trolling båtar så vi insåg att där var nog starten. Dom finska båtarna hade mellan 16 och 25 spön. Vi frågade finnarna varför dom hade så många spön dom svarade att dom hade fler spön när dom trollade Lax. Starten blev fram skjuten pga. blåsten. Finnarna gav oss en del tips om färger och beten. Tyvärr så var inte fisken på humör och endast en öring blev invägd. Själv så fick vi en för liten öring. Så det är inte alltid bättre med många spön.

2005 Deltävling fem. Ännu en gång får jag åka själv pga. en sen avbokning. Så jag bestämde mig för att åka till Jäkkvik och hämta båten på fredag och dra den ned det till Rebakudden. Där skulle jag kunna få hjälp vid upptagningen efter tävlingen. Men när jag höll på med att packa ihop båten så ringde Crille Carlman och funderade om han fick följa med. Så vi bestämde att han skulle komma till Rebakudden. På morgonen så började det att regna och blåsa. Vi fiskade nedan för Rödingudden hela dagen men utan större lycka det blev endast en mindre öring. Men det var inte bara vi som upplevt dåligt fiske det var endast tre fiskar som vägdes in. Det var trevligt och lärorikt att fiska med Crille. Hoppas det blir någon fler gång.

2005 Deltävling fyra fiskade jag och Tore utanför Jäkkvik och Kapelströmarna utan ett hugg på hela dagen. Det är så att man nästan börjar tro på spöken. andra tävlingen på raken utan fisk i båten under dagen så har vi provat att fiska med wobbler: Bomber, Excalibur, HK varma, Rappala, Tomic, Tee plugg. Skedar: Apex, NK, Diamond king, Kansas king, Slammer, Trophy, Williams, Yeck, Tumbler. Långdrag spinnare flugor mask powerbait.... men i h-vete att det nappar.

2005 Deltävling tre startade jag och Kenny från Jäkkvik för att fiska fiska utanför Rebbnis efter en händelse lös morgon i det kalla vattnet utanför Rebbnis så åkte vi över mot svartberg under färden över så började det blåsa upp lite. Efter en liten stund så huckrade motorn till och stannade innan vi hunnit blinka hade båten hunnit snurra runt men jätte trassel som följd. så efter ca en timme så hade vi kommit igång igen. Endast en för liten Öring behagade att hugga.

2005 Deltävling två startade jag utanför Älgholmen efter att ha övernattat i båten. Omkring kl nio kom det första hugget det nappade på nedre spöet på djup riggen men innan jag hunnit rensa undan så hade den släppt. Men under tiden hade det huggit på ett av planer spöna en fin röding på 1,3kg oturligt hade den lyckats att trassla in sig i dom andra spöna också. Så när det var ut trasslat och jag kommit tillbaks så var hugg perioden över. nästa hugg kom efter fem timmars väntande på ett spegelblankt Hornavan. Det var en öring som inte höll måttet. placeringen blev  en sjunde plats.

2005 ÖLM tre dagar med kanonväder och ett spegelblankt Hornavan. Första dagens fiske bedrev vi runt Bergsholmen och Älgholmen och endast ett napp en för liten öring. men det var inte bara vi som blev utan fisk dag ett endast 16 team vägde in fisk. Dag två började vi fiska utanför Rebakudden där blev det lite felnavigering som resulterade i fem bottennapp. Då beslutade vi oss att  fiska på djupare vatten. För att avsluta dagen runt Vitholmarna där vi lyckades att få två försmå öringar och en röding efter att i princip provat hela arsenalen av beten. Ingen taktik har funkat långa/korta släp, hög/låg fart, plastbeten, apex, fluterspoons, lockblänken, spinnare, wobblers ingenting fungerade. Så sista dagen tankade vi ordentligt och blåste upp till Rebbnis där fiskade vi fram till lunch  då vi började att trolla oss ned efter Hornavan det dröjde inte så länge tills det äntligen högg en fin röding på en Bommber i ytan den vägde 2,3kg så sista platsen var räddad. Vi kom på en 23plats av 44 team

2005 På deltävling ett följde Tore och Peter med vi sjösatte den nya båten i Rebakudden på fredag kväll och åkte upp till Älgholmen där vi satte upp tältet och övernattade på morgonen hade det blåst upp. Vi trollade oss upp mot Pleutajåkkå sen över mot Rödingudden och södra stranden mot Hälludden där vi vände tillbaka mot Älgholmen inte förrän efter 5timar kom första nappet en för liten öring. En timme före invägningen fick vi den första och enda godkända fisken en röding på 1,5kg.

2004 På deltävling fem startade vi åter i Jäkkvik. Vädret var inte riktigt med oss, på morgonen såg det ut ganska bra inte så mycket blåst och vågor. Men innan vi hade kommit ut ur viken så gick det riktigt stora vågor. Så planerna om att fiska där vi brukar fick vi ändra på. Vi lade ut grejorna direkt och körde på djupet men att efter ca 4 tim inte haft ett napp och inte sett ett liv på ekolodet började vi att åka tillbaka. Efter att vi kommit in på grundare vatten ca 20 m så var det några små stim på ekolodet som vi fiskade av några vändor. Och just när vi skulle ge upp högg det på djupriggen en öring på ca 2 kg. Men det hjälpte inte för att behålla andra platsen efter som Team Lintrassel fick dagens största öring. Senare på kvällen var vi på banketten och fick mota tredje pris som var ett presentkort på Hotell Silver Hatten. Maten och sällskapet var mycket trevligt.

2004 På deltävling fyra följde Kenny med mig till Jäkkvik där dagen började med att vi glömde maten i land. Vi fiskade utan för Rebbnis hela dagen vi tappade några och fick tre öringar å en röding som såg ut som att den hade simmat in i en bergvägg i 50km/h. På VHF var det tyst hela dagen så när vi åkte till invägningen så var det lite nervöst. Det visade sig att endast sju team hade fått fisk och det var endast vi som hade tre godkända fiskar. Så för första gången stod man på pallen som vinnare och fick ta i mot ett present kort på GK´s för 500kr. Vi avancerade även i sammandraget till en andra plats.

2004 På deltävling tre startade jag och Tore från Jäkkvik  och fiskade utanför Rebbnis viken det var kanon väder och vi hade bestämt oss för att fiska röding hugg direkt på 85fot en stor röding hade tagit på en apex men efter ca 10 min så lossade den. Inte ett liv fram till kl1 då håvade vi den första fisken en öring på 1,8 kg efter det så trollade vi oss tillbaka mot Jäkkvik. Åter ett hugg på djupriggen  en till öring men för liten. Just efter håvningen högg det på pulkan det var den tredje öringen som vägde 1,1kg detta resulterade i en fjärde plats.

2004 På deltävling två var Tore med då startade vi från Rebbnis viken och fiskade utanför Högheden det blev en godkänd röding och en tappad vi kom på en sjätte plats.

2004 Under Öppna Lapplands Mästerskapen var Tommi med som styrman igen. Dag 1 hade vi problem med båten och fick den inte att plana så vi fiskade kring Bergsholmen det resulterade i 5st för små öringar mot slutet av dagen blåste det upp och vi missade slut tiden. Dag2 åter problem med motorn så efter att ha tagit lös dom ny inköpta timplanen så började båten att plana så vi åkte ända upp till Hanno och fiskade oss ned det blev en godkänd röding och på vägen hem blåste det åter upp till storm i 5knops fart provade vi att flyga med båten så efter ca 2km och 30min hoppande och dykande beslutade vi oss för att vända och surfa med vågorna till Rebakudden där tävlings ledningen kom och hämtade oss. Dag3 låg Hornavan nästan spegelblank så vi blåste upp till Älgholmen och fiskade hela dagen utan ett napp. Vi slutade på en 29 plats. Under tävlingen har vi haft alla tänkbara väder utom snö.

2004 På den första tävlingen i Arjeplogs mästerskapen deltog jag själv. Jag kom på en sjätte plats med två godkända rödingar på 56cm 1,85kg / 51cm 1,6kg

2003 På Lapplands mästerskapen deltog jag med Tore pga. att Tommi fåt magsår. Dag 1 fick vi en godkänd röding. Dag 2 fick vi 2 godkända rödingar och tappade en riktigt stor röding bredvid båten. Dag 3 fick vi en röding och en öring. Vi kom på en 19 plats. Och i Arjeplogsmästerskapen deltog jag och Tore endast på den sista tävlingen pga.  att mitt ekolod blev stulet. På den  tävlingen kom vi på en femte plats.

2003 Deltog jag med Team Fjellström i LRTM på första tävlingen i Hällekis Vänern kom vi på en 40plats efter att sista dagen blåst bort och den första inte räknades. det var ca 200 båtar som deltog i den lokala tävlingen där vi kom på en 62 plats efter kanon fiske första dagen  Lax63cm, Öring62cm,Öring67cm med fett fena återutsatt. Dag 2 blåst ca 10 m/s trögt fiske men under drillning av en lax 7kg+ som vi återutsatte pga. fett fena, så lyckades en båt linda sin pulka runt våran båt och ta med sig alla våra linor och paravanlinor in i motorn så efter att ha rett ut allt ur motorn och leta reda på pulkan kunde vi börja fiska igen efter ca2h. Till slut lyckades vi få en öring62cm. Andra LRTM tävlingen vi deltog i var på Storsjön Jämtland där vi kom på en21 plats efter endast en godkänd öring51cm och några just under 50cm. Tredje deltävlingen vi deltog i var Lax cupp Vättern i Karlsborg vi har nog aldrig sett så mycket fisk på ekolodet som där men inte ett enda hugg jag tror att vi hade provat alla beten det enda det resulterade i var en tärna. Sista dagen blev in blåst. Under tävlingen fick endast 36 team fisk av ca160 team. Vi satt hela sista dagen och väntade på utlottningen av priserna det var ett enormt pris bord men dom lottade inte ut ett enda tröst pris utan delade ut priserna till alla som fåt fisk jag över driver inte när jag säger att en del av teamen som fick pris var tvungna att låna en skottkärra....

2002 Lapplands mästerskapen Arjeplog: skiftande väder Dag 1 två godkända rödingar en harr 0,9kg  och två ½kg abborrar. Dag 2 en godkänd öring och ett dubbel hugg, två små rödingar. Dag 3 en godkänd röding. Vi kom på en 10 plats. Arjeplogsmästerskapen: Deltog på två del tävlingar. På första med Niklas då fick vi bara några för små rödingar. På sista deltävlingen deltog jag med Tore då kom vi på en fjärde plats.

2001 Trollingmasters Arjeplog: Regn och blåst +6° på Tjegelvas en röding och en öring som var för små. Dag 2 på Hornavan vindstilla sol sex godkända rödingar + några mindre. Dag3 en godkänd röding och några mindre. Vi kom på en 11 plats

2000 Trollingmasters Arjeplog: Kanon väder Resultat Dag 1 på Tjegelvas två försmå rödingar Dag 2 på Hornavan en öring 1,3kg Dag 3 på Hornavan fem för små rödingar. Vi kom på en 31plats